اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: سالک در دامغان بیداد می‌کند

فارس من| بیماری سالک در استان سمنان تحت کنترل قرار گرفت/ دارو در دسترس است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه بیماری سالک در این استان تحت کنترل قرار گرفته است، از در دسترس بودن داروهای موردنیاز برای درمان این بیماری خبر داد.

فارس من| بیماری سالک در استان سمنان تحت کنترل قرار گرفت/ دارو در دسترس است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، گلایه‌ای با عنوان «پشه سالک در دامغان بیداد می‌کند» مطرح کردند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «بیماری پشه سالک در شهر دامغان علی‌الخصوص روستاهای قهاب رستاق بیداد می‌کند؛ مسئولین شهر در جهت پیشگیری و تهیه آمپول گلوکانتیم که تنها روش درمان است، هیچ اقدام و پیگیری مؤثری نکرده‌اند که مرهمی بر دردشان باشد. تقاضای پیگیری عاجل داریم»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع و پاسخ به این دغدغه پرداخته است.

دکتر نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره بیماری سالک در دامغان به‌ویژه در دهستان قهابرستاق اظهار کرد: سالک بیماری بومی در منطقه ما و در شهرستان دامغان است.

وی با اشاره به اینکه سال‌هاست که این بیماری در این منطقه وجود دارد، تصریح کرد: طبق روال سال‌های گذشته، امسال هم مواردی از ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با تأکید بر اینکه طبق آمارهای موجود، مبتلایان به بیماری سالک در سال جاری بیش از آمار سال‌های گذشته نیست، اضافه کرد: با توجه به کنترل‌های انجام‌شده، در فصل مناسب مبارزه با پشه سالک و موارد مرتبط با آن انجام شده است.

دانایی با بیان اینکه خوشبختانه بیماری سالک در استان سمنان و شهرستان دامغان تحت کنترل قرار گرفته است، تصریح کرد: داروهای مناسب با درمان بیماری سالک در دسترس است.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی به سالک مبتلا شود راه‌های درمان متناسب با آن ارائه می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر، این بیماری تحت کنترل است و هم از دیدگاه پیشگیری و هم درمانی فعلاً در استان مشکل خاصی نداریم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول